jump to navigation

Perfil de líder de retail 14 Juliol 2011

Posted by aciadmin in Articles.
trackback

Perfil lider retailQUÈ

Les marques detallistes líders als diferents mercats comparteixen unes característiques determinades, segons un estudi d’Interbrand que repassa les millors marques de tot el món per a diferents àmbits territorials.

COM

Els aspectes que fan forta una marca de retail barregen diferents vessants: treballadors, producte, posicionament i col·laboradors.

Per començar, és important explicar clarament la marca (valors, posicionament,…) tant als empleats de la companyia com als possibles clients, i fomentar la implicació dels treballadors/es en els objectius incentivant, per exemple, la formació interna i l’assoliment d’objectius comercials.

Un altre punt important és que la marca tingui capacitat de resposta per a oferir nous productes, mitjançant la innovació contínua, en un mercat que està constantment en evolució.

Una marca forta també ha de saber interpretar els desitjos dels seus clients per tal de donar-los la millor resposta. Així, si el públic de l’empresa és principalment juvenil, es pot contemplar la possibilitat d’enviar-los contínuament missatges amb promocions i ofertes mitjançant els telèfons mòbils (cupons de descompte, missatges SMS, nous llançaments, etc.)

Cal també buscar la màxima diferenciació de les marques competidores, des de qualsevol àmbit de la marca. Per exemple, mitjançant un establiment que tingui un interiorisme i/o una aroma únics.

La consistència d’una marca també la fa més valuosa: que tingui un bon servei al client, que les experiències de compra anteriors siguin satisfactòries i que tingui molta presència a les xarxes socials contribueixen a fomentar-la.

Pel que fa a les xarxes socials, cal tenir present la importància del tradicional boca-orella, ara traslladat a les noves tecnologies. Convé fer un seguiment constant de la nostra marca a Internet: d’una banda, per a donar resposta als comentaris dels possibles consumidors; de l’altra, per a utilitzar-la per a llançar campanyes i promocions de manera directa als segments que més ens interessen.

PER QUÈ

El mercat cada cop està més globalitzat. És important tenir presents els punts forts de les marques líders per tal de poder fer front a les oportunitats.

D’acord amb l’estudi d’Interbrand, les cinc marques de retail més valuoses a Espanya són Zara (1.600 establiments a 77 països), El Corte Inglés (el grans magatzems més grans d’Espanya, amb 75 establiments), Mango (1.700 establiments a 102 països), Mercadona (1.264 establiments) i Dia (6.475 punts de venda). En particular, Zara i Mango han resistit millor que altres marques la crisi actual gràcies a la seva estratègia d’internacionalització a Àsia i als Estats Units.

Font: Gencat.cat -Tendències en el retail

Advertisements

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: