jump to navigation

Purple Flag 14 Juliol 2011

Posted by aciadmin in Articles.
trackback

 

Centre de Nottingham, distingit amb la Purple FlagQUÈ

La gestió integrada dels usos diürns i nocturns de l’espai en una determinada zona urbana ofereix la possibilitat d’obtenir importants sinèrgies i avantatges econòmics per als diferents tipus de negocis localitzats en aquesta zona.

L’Association of Town Centre Management (ATCM) britànica té la voluntat d’impulsar la cooperació per a la promoció econòmica urbana i la integració de les activitats de nit en la gestió global dels espais, mitjançant un símbol que certifica la qualitat nocturna dels centres històrics i turístics de diverses ciutats.

COM

De la mateixa manera que existeixen indicadors sobre l’excel·lència de determinats espais (com la bandera blava en el cas de les platges), l’ATCM ofereix com a distintiu una bandera morada per als centres urbans amb una activitat nocturna important al Regne Unit. És el que han anomenat Purple Flag. Ciutats com Nottingham, Bath, Oxford o Manchester ja han accedit a aquest nou símbol, que certifica la qualitat nocturna dels seus centres històrics i turístics.

L’indicador en si, pretén ser una mesura objectiva i sintètica de diversos atributs que es consideren essencials a l’hora d’avaluar l’atractiu nocturn dels centres urbans. De manera que la Purple Flag es configura com un element publicitari i, al mateix temps, com un seguit d’orientacions per a les actuacions conjuntes en aquelles àrees econòmiques que aspiren a esdevenir atractives i econòmicament dinàmiques durant la nit.

Aquest distintiu pretén combinar els punts de vista i interessos dels visitants, usuaris i veïns d’un determinat espai urbà. Forma part, per tant, de la filosofia i l’estratègia dels Business Improvement Disctrict (BID), i d’altres iniciatives similars, enteses com a zones urbanes de cooperació trisectorial: entre el món del negocis, les autoritats i el tercer sector.

Es tracta d’incloure el major nombre possible d’actors interessats en l’actuació conjunta dels eixos i centres comercials, o altres possibles àrees urbanes, per tal d’incrementar-ne l’atractiu i el dinamisme.

El distintiu Purple Flag s’obté després d’una sol·licitud i un examen de diversos paràmetres importants per avaluar l’atractiu nocturn. Així, es mesura el benestar de la zona (regulació, presència policial, serveis públics a la nit, consum abusiu d’alcohol); la mobilitat i accessibilitat; l’encant (espectacles i activitats, gastronomia, oferta d’oci per a totes les edats i gustos), i l’organització, equilibri i disseny de l’espai.

L’actuació conjunta d’actors diversos orientada en aquesta direcció comporta avantatges importants. En són alguns exemples: una millor imatge pública, un major nombre de possible clients, més capacitat de despesa, la reducció dels delictes i determinades conductes incíviques i una activitat econòmica més diversa i eficient.
PER QUÈ

Dinamitzar els espais urbans comporta beneficis innegables per al comerç i per a la resta d’activitats econòmiques localitzades en una àrea determinada: en millora l’atractiu, la seguretat i l’experiència de compra.

Les inversions associades a una estratègia de dinamització són importants i fan necessària i desitjable la participació d’un nombre d’actors i entitats com més gran millor. Això implica però, trobar i definir interessos convergents i establir les formes de cooperació més apropiades per realitzar-los.

Així, l’aposta per l’excel·lència nocturna dels centres urbans i altres zones dinàmiques no sols permet involucrar un nombre més gran d’empreses i entitats en les tasques i campanyes de promoció, sinó que es configura com a complement de l’activitat diürna en aquesta mateixa zona.

Font: Gencat.cat -Tendències en el retail

Anuncis

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: