jump to navigation

Trend Hunter presenta les 20 tendències en consum i comportament per al 2010 14 Juliol 2011

Posted by aciadmin in Articles.
trackback
La prestigiosa cadena de televisió en Internet, Trend Hunter, presenta aquest vídeo on es mostren les principals 20 tendències de consum i comportament que s’esperen per al 2010. A continuació, l’explicació d’aquest peculiar ranking del 20 a l’1.

Trend Hunter

20) Personalització tangible. En tot tipus de productes i fins a nivells insospitats. Aquesta tendència està reforçada pel pagament amb targetes de crèdit, que està accelerant la personalització de productes amb la facilitat d’enviament a domicili sota comanda, tant en objectes de luxe com en regals personalitzats: ninots amb cara personalitzada, vestits, cristalleria i vaixelles…

19) No-servei (o el nou autoservei). És una nova forma d’autoservei… no sols és una manera d’estalviar com a consumidor, ja que t’ofereixen un preu més baix, sinó també et dóna un sentiment d’independència i de control creatiu com a client: pubs i bars nocturns on et serveixes la teva pròpia cervesa; hotels d’autoservei…
18) Cridar l’atenció (o “cridaneria”). Els colors i tendències més cridaners per fer-se notar: roba cridanera, colors fosforescents i brillants; accessoris, cosmètics, etc. Aquesta tendència és com una escapatòria de cara a la recessió. La tendència “cridanera” celebra el colorit, vibrant i estrident, que fa que no hagis de tenir roba de marca per cridar l’atenció i, en certa manera, dir: “Mira’m”.
17) Cultura del lloguer. Qualsevol objecte pot ser “llogable”, des d’elements de luxe a roba, joieria, accessoris, roba, joguines de nadó i obres d’art. És la tendència cap a una “propietat temporal” per dues raons: per un cantó, la recessió ha fet que la cultura del lloguer torni, fent que la gent llogui, tingui un fake status (estatus fals) o regategi i negociï preus. Per l’altre, s’instal·la el gust per l’experiència per sobre de la possessió. Vull llogar un dia un Mercedes, però no pas haver-lo de mantenir.
16) Mediformal / Meitat-formal. Nova manera d’anar arreglats, però alhora informals i totalment a la moda: pantalons curts amb jaquetes de vestir, vaquers amb blazers, semivestits…
15) Prodependència. Les generacions actuals són més propenses a anar-se’n a viure en parella que les generacions passades. Els pagaments i deutes amb targeta de crèdit ho han accelerat, i han creat una tendència cap a productes pro-dependents, com ara tatuatges a joc; moda per a dos… fins i tot articles de decoració i ornaments de la llar compartits.
14) No és tan difícil ser exigent / Ja no cal ser “primmirat” per ser “exigents”. L’especialització fa que ser exigent i primmirat amb el menjar o d’altres necessitats sigui benvingut. Fa uns quants anys, vam veure com menjars com el tofu van passar de ser un producte “exòtic” d’importació a un producte quotidià. Ara estem veient una proliferació de productes alimentaris que s’adeqüen a necessitats específiques per a dietes, com ara lliures de gluten, vegetarianes, etc.
13) Sigues el teu propi metge. Proliferen els productes per a diagnosticar i tractar malestars i malalties sense anar al metge. Estigues preparat per rebre una sèrie de noves eines de DIY = “Fes-ho tu mateix” a l’entorn de la salut: mesuradors de pressió sanguínia de la mida d’una Palm, rellotges sensibles a l’estrès, aparells de monitorització de fertilitat. Atès que la sanitat pública segueix sent un assumpte a tractar, els consumidors es preocupen cada vegada més pel seu propi benestar i salut sense dependre d’un professional mèdic. Una tendència que pot resultar perillosa segons com es miri.
12) Màrqueting de Nostàlgia. Joieria de contes de fades, dissenys de monstres, sessions fotogràfiques a la manera d’”Alícia en terra de meravelles”… són alguns dels exemples de com el sentiment dels contes i les històries per a nens s’han apoderat dels consumidors que intenten escapar de la càrrega econòmica i busquen refugi en les seves fantasies del passat.
11) Campanyes Crowdsourcing / La massa com a recurs en campanyes. O tirar de la gent perquè col·labori i doni suport a marques i campanyes. Fa dos anys, els anuncis casolans produïts pels propis consumidors estaven de moda; aquest any, però, fer que els teus consumidors participin en la teva campanya, vol dir: Crowdsourcing, moure la massa.
10) Vulnerabilitat exposada. Les estrelles esdevenen mortals als mitjans socials. Les xarxes socials han redefinit el nostre accés a la vida personal d’ídols, celebritats i amics, portant-nos al següent nivell de realitat que inclou, des de narrar la seva quotidianitat al “Twitter” fins a mostrar fotografies sense retocs o de moments vergonyosos.
9) Emocionologia. Les emocions ja no són només humanes: nous productes adquireixen capacitat d’emocionar. Ara els humans no són els únics amb sentiments. Les emocions o “vibracions” que té el consumidor es manifesten en joies que canvien de color segons el teu estat d’ànim, que reflecteix la teva temperatura corporal. Tant científics com tecnòlegs estan explorant el món de les emocions per veure com aquestes es poden aplicar a la tecnologia.
8) Simplicitat en Publicitat / “Simplipublicitat” (Simpletising:paraula creada a partir de Simplicity en Advertising). – En envasos (packaging), presentacions i disseny. Disseny de gran claredat visual, que també va d’acord amb el desig d’assolir una vida basada en la simplicitat.
7) “Ecopolita” / “Ecòpolis”. El verd s’amplia a construccions i ciutats: llars subterrànies, cases flotants, viure al cel obert… Els desenvolupaments urbans ecològics (“Ecòpolis”) ràpidament s’estan convertint en una nova forma de vida. A més de la revitalització de centres urbans amb elements eco-friendly (de suport ecològic), s’estan construint noves ciutats netes que estan específicament predissenyades per aconseguir metes ecològiques.
6) “Ecoaparells” / “Ecoelectrònics”. Estalvien costos i salven el planeta: rentaplats que no necessiten sabó, rentadores de roba miniatura, gabinets rentavaixelles… són alguns dels molts exemples dels nous “ecoproductes” que, amb el temps, augmenten l’eficàcia de la teva butxaca, però que, sobretot, t’ajuden a salvar el món.
5) Nomadisme / Cases Nòmades. Habitatges i formes de vida portàtils. La recessió en combinació amb l’arquitectura creativa ha motivat un gran augment d’habitacles temporals: apartaments portàtils, cases-vaixell futuristes…
4) “Pop-isme”/ Pop-Ups emergents. Es tracta d’espais / productes / marques / instal·lacions sorpresa, que de sobte fan com un pop-up on menys t’ho esperes com a estratègia de màrqueting.

3) El troc / vida d’Intercanvi. Avui pots posar en oferta d’intercanvi de tot: cases, serveis artístics, fins i tot el teu guarda-roba complet. Aquells que no volen caure en el consumisme exacerbat estan promovent l’intercanvi, regateig i bescanvi per aconseguir una vida millor.

2) Decora tu mateix. Bricolatge, interiorisme, art i creativitat en mans del client. Amb la filosofia del DIY, avui dia es troba de tot: decoració, art, mobles… Cal guardar les boles de tennis de taula, ampolles de vi o bidons de plàstic perquè actualment no hi ha res més econòmic que la decoració de la teva pròpia casa i, sobretot, perquè culturalment és acceptable.
1) Nextbesting / “El següent millor”. Aturador al consum desenfrenat de marques de luxe. En comptes d’això, recerca de noves alternatives en tots els aspectes de la vida. En l’últim any, la gent va esdevenir més conscient respecte al consumisme excessiu, de manera que, avui dia, l’èxit no està sols lligat a les marques luxoses, sinó també a productes funcionals i amb experiència de vida. La gent no s’està quedant només amb el que ofereixen les grans marques, sinó que està provant coses noves i buscant la “següent millor” alternativa.
Idees força
D’aquestes 20 tendències, es poden extreure 3 grans macrotendències marcades per la crisi actual, la necessitat de ser més austers, i el cansament de la gent enfront del consumisme exacerbat:
  • Els “ecoproductes” o formes de vida més ecològiques:
    14) Ser primmirat en els aliments; 6) “Ecoaparells” / “Ecoelectrònics”; 7) “Ecopolita” / “Ecòpolis”.
  • Exaltació del jo i la singularitat de l’individu davant les grans marques, i recerca de formes de vida alternatives:
    1)Nextbesting / “El següent millor”; 9) Emocionologia; 10) Vulnerabilitat exposada; 16) Mediformal / Meitat-formal; 18) Cridar l’atenció (o “cridaneria”);20) Personalització tangible.
  • El “fes t’ho tu mateix”, i la cultura de la simplicitat i l’efímer, tant per estalviar com per, sobretot, remarcar la teva independència:
    2) Decora tu mateix; 3) El troc / vida d’Intercanvi; 4) “Popisme” / Pop-Ups emergents; 5) Nomadisme / Cases Nòmades; 8) Simplicitat en Publicitat / “Simplipublicitat”: 13) Sigues el teu propi metge; 17) Cultura del lloguer; 19) No-servei (o el nou autoservei).
    Font :Gencat. cat -Tendències en el retail
Advertisements

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: