jump to navigation

Assessorar en nutrició 28 Juliol 2011

Posted by aciadmin in Articles.
trackback

QUÈ
La preocupació per la salut ha esdevingut una de les tendències del moment. Les persones volen adoptar hàbits saludables i sol·liciten, cada vegada més, informació sobre el que es menja: la procedència dels productes, l’aportació nutricional, els beneficis per a la salut, etc.

Per aquest motiu, cada vegada són més els detallistes que es preocupen per poder oferir respostes a una població cada vegada més interessada en dur a terme una dieta saludable i equilibrada.

COM
Oferir informació detallada dels productes permet a l’usuari decidir amb un major coneixement què vol consumir. Per aquest motiu, alguns comerços opten per triar els seus proveïdors exigint-los el màxim d’informació sobre el valor nutricional d’un producte i l’origen d’aquest.

Femcadena, una empresa de queviures ubicada a Tàrrega, té com a valor fonamental la transparència en la traçabilitat, en tant que la considera la clau per a un consum responsable. Per a facilitar la identificació del tipus d’article, es marca a cadascun dels productes amb un color segons el seu origen, producció i distribució: ecològic, comerç just, social o cultural (artesans locals) i alternativa.

Una altra possibilitat és assessorar el client, en col·laboració amb organitzacions experimentades.

Caprabo du a terme una acció basada en la formació i sensibilització dels més petits. El projecte s’anomena ‘Tria bo, tria sa’, i va dirigit a nens i nenes de 5è i 6è de primària. Mitjançant una activitat lúdica de compra simulada, dirigida per un dietista-nutricionista professional, la mainada aprèn la piràmide nutricional i les bases d’una dieta equilibrada.

Bon Preu
, per la seva banda, edita els quaderns ‘Mengem bé’, per a fomentar una bona alimentació. També ha produït una sèrie de programes de televisió sobre Cuina a Bon Preu, i amb nens!, amb l’objectiu d’apropar la cuina a la canalla.

Supermercats Pujol, disposa del consultori de cuina i nutrició, per mitjà del qual la clientela accedeix a un servei gratuït de consultes sobre aquesta temàtica a través del correu electrònic, ateses per una metgessa especialista en nutrició.

Els mercats municipals de Barcelona també han posat en marxa un projecte pioner “Cap al mercat a fer salut” en col·laboració amb els centres de salut pública, que té per objectiu reforçar el paper dels mercats com a centres promotors de la salut a través d’una alimentació sana i equilibrada, basant-se en el nexe de confiança que metges i venedors tenen amb els consumidors.

El projecte contempla la realització d’unes “Rutes saludables” i un material didàctic on s’ensenya quins productes frescos comprar, com cuinar-los i menjar-los per tal de gaudir d’una bona salut. Hi ha diferents rutes que s’adapten a les necessitats específiques de diversos col·lectius: “la ruta del pes”, “la ruta de l’alimentació mediterrània”, “la ruta de la diabetis” i “la ruta de l’alimentació dels infants”.

PER QUÈ
En els últims temps s’han adoptat nous hàbits de consum, entre els quals destaca l’interès creixent per la salut. Per exemple, el consum d’aliments de producció ecològica continua creixent a Catalunya, malgrat la crisi econòmica i la majoria del consumidors ho fa perquè els considera aliments “sans”, “naturals” o “sense additius”.
Els comerços, a banda d’informar sobre els productes, poden assessorar el client sobre aspectes nutricionals i el seguiment d’una dieta equilibrada, per poder així gaudir d’un major benestar personal.
Anuncis

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: