jump to navigation

Tendències de la dècada 28 Juliol 2011

Posted by aciadmin in Articles.
trackback

QUÈ
Diàriament, el retail experimenta innovacions que modifiquen l’experiència de compra. Hi ha una sèrie de tendències que es preveu que marquin aquesta nova dècada i que, per tant, acabaran condicionant les vendes dels propers anys. Seguidament es presenten les deu més destacables.

COM
1) El menjar com una experiència: ja no es tracta només de satisfer una necessitat bàsica, sinó de l’oportunitat de gaudir amb les famílies i amics mentre es fa un mos. Els consumidors busquen opcions saludables que siguin accessibles.

2) L’exclusivitat de les botigues no virtuals: L’assessorament, l’exclusivitat i l’ambient són aspectes clau que permeten involucrar els consumidors amb la vida real, no virtual. El detallista no pot afrontar la competència del comerç en línia mitjançant descomptes. S’ha d’oferir alguna cosa més per atraure els consumidors a les botigues. El secret està a generar experiències de compra.

3) Botigues temporals i mòbils: es preveu que les botigues pop-up seguiran sent una tendència important. Més que un lloc per provar nous productes o tècniques, les botigues mòbils / temporals tenen la capacitat de crear l’emoció necessària al client. Vegeu el cas de botigues pop-up publicat al web.

4) Més petit pot significar més èxit: Les botigues de format petit poden capturar més fàcilment l’atenció del client. Així doncs, hi haurà establiments de dimensions més petites, però amb un millor enfocament i un entorn que incrementaran la satisfacció del client.

5) Marxandatge visual: fomentar la creativitat i el desenvolupament intel·lectual en la realització d’aparadors, en l’organització interior dels comerços i la introducció d’elements d’ambientació i animació originals. Humor, enginy i creativitat són la clau.

6)  Actuar a la xarxa: A través de xarxes socials com Facebook o Twitter i dels blocs d’opinió, es poden rebre en viu les reaccions dels clients pel que fa a la botiga o al producte. Les recomanacions personals a través de la xarxa són tingudes en compte per molts consumidors que prenen les seves decisions a partir de les opinions d’altres usuaris.

7) Lliurament gratuït: Quan els consumidors compren en línia, no els agraden les despeses d’enviament; és per això que alguns minoristes han escoltat les peticions dels seus clients i han decidit oferir l’enviament gratuït sense mínim de compra.

8) Compres mòbils: la meitat dels consumidors estarien disposats a fer compres a través dels seus telèfons mòbils. Els detallistes haurien de mantenir-se al dia de la tecnologia moderna per assegurar-se que estan donant el serveis que desitgen els seus clients.

9) Ensenyar com comprar: els clients esperen que els detallistes tinguin la formació i l’experiència necessàries per orientar-los en les decisions de compra. Busquen que la persona que els estigui atenent comprengui el que necessiten i els mostri què els convé. Això permetrà, a més, que en les pròximes compres ho sàpiga detectar sense l’ajuda del detallista.

10) Màquines d’autoservei: la venda al detall és cada vegada més automàtica. Les anomenades màquines de vending  no només s’instal·len als aeroports i centres comercials, també se’n troben a supermercats, universitats i farmàcies, entre altres. I els productes que s’hi poden trobar són cada vegada més variats: des de diaris, fundes per a mòbils, llet fresca i fins i tot productes de bellesa.

PER QUÈ
El consumidor marca pautes. Considerar les tendències citades anteriorment és un pas important per a satisfer el client i assegurar-se la seva fidelitat.

Els últims anys han aparegut nous productes, nous punts de venda, noves maneres de comunicar-se i d’informar-se. Els empresaris n’han d’estar al cas, per poder decidir com orientar el seu negoci i fer-lo més satisfactori per a la seva clientela.

Anuncis

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: