jump to navigation

Màrqueting viral 29 Setembre 2011

Posted by aciadmin in xarxes socials.
trackback

QUÈ

La publicitat a la xarxa és capaç d’arribar a un nombre molt elevat de potencials clients. Cada detallista ha de considerar les característiques del públic al qual vol arribar per saber quin format és el més adequat i els aspectes clau a tenir en compte perquè la difusió sigui un èxit.

Tenint en compte que els formats més acceptats per l’usuari són els que s’integren de manera natural en els seus hàbits, i que la major part del temps que passa a Internet el destinen a les xarxes socials i al correu electrònic, els anunciants tenen dues maneres destacades de fer publicitat: les campanyes virals i els butlletins

 

COM

El màrqueting viral és una estratègia que provoca que els receptors transmetin ràpidament el missatge rebut als seus coneguts. Es tracta, doncs, de publicitat que es propaga per sí mateixa. Els continguts virals es comparteixen, sobretot, a través de les xarxes socials, correu electrònic o xats. A causa del gran poder de difusió, aquest mètode de publicitat és molt més poderós que qualsevol altre, perquè si es fa bé, arriba a moltes persones sense necessitat de grans esforços econòmics.

Perquè una campanya viral tingui èxit s’han de complir un seguit de condicions: ser oportuna, donar un missatge rellevant, publicar-se amb un format que es pugui compartir fàcilment (fer-ho en el màxim de xarxes socials, sempre i quan aquestes siguin fiables i populars), informar dels esdeveniments de la marca, ser originals (continguts innovadors i divertits), destinar part del temps a respondre als comentaris del públic i, si el pressupost ho permet, realitzar concursos o oferir descomptes (ja que els usuaris espanyols valoren molt els descomptes o productes gratuïts).

Al llarg del temps, hi ha hagut diferents maneres de difondre una campanya viral. En els seus inicis, les empreses enviaven un correu electrònic a tots els seus contactes, en el qual els adjuntaven un vídeo. Una altra via també molt utilitzada han estat i són els vídeos penjats a YouTube. Actualment, però, una tercera part dels usuaris utilitzen les plataformes socials per llegir crítiques o valoracions de productes; per aquest motiu la majoria de campanyes es difonen a través de les xarxes socials, on només cal publicar una novetat en el compte de Twitter o de Facebook perquè ho llegeixin tots els seus seguidors.

Aprofitant el fenomen de la xarxa social Facebook, l’empresa Vacant, especialitzada en pop up en el comerç detallista, ha creat My Pop Up Shop amb la finalitat de premiar amb un incentiu econòmic a totes aquelles persones que recomanin entre els seus contactes alguna de les marques participants en la iniciativa. La persona (usuària de Facebook) que vol participar-hi només haurà d’entrar a la pàgina que Mypopupshop té a Twitter, i escollir una marca a promocionar via aquesta xarxa social. Aleshores es descarregarà una aplicació que crearà durant 30 dies un pop-up a la pàgina de Facebook particular cada cop que sigui visitada. Per a cada venda duta a terme mitjançant Facebook, la persona rebrà una comissió. Transcorreguts els 30 dies, la persona podrà decidir si vol continuar o no, i en cas afirmatiu, si vol seguir amb la mateixa marca, o escollir-ne una altra.

 

PER QUÈ

Les recomanacions a través de la xarxa han esdevingut un fenomen amb molt de poder, el qual permet a les empreses fer difusió de manera ràpida i barata. Actualment és molt probable que una persona s’interessi per una marca, o fins i tot, en compri algun producte, després de veure que un amic l’ha recomanada. I, si finalment realitza la compra, molt segurament també la recomanarà als seus contactes. Per tant, és una cadena que si es fa bé, no té final.

De fet, el màrqueting viral no deixa de ser una actualització de la recomanació boca-orella, fent servir les noves tecnologies. Es beneficia de ser un màrqueting de permís: com que es rep el missatge d’una font coneguda, el consulta i, si li agrada, el reenvia.

Font: gencat.cat

Advertisements

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: